Problémy s petržalskou dopravou, ktoré tu rozhodne sú, vznikli ešte počas projektovania tohto sídliska. Pamätám si na prvé plány a sľuby o Benátkach na Dunaji. Keď došlo k výstavbe, na tieto pekné plány sa akosi zabudlo. Pôvodné dunajské ramená boli zasypané a namiesto nich bol vykopaný umelý kanál dnes nazývaný Chorvátske rameno. Čo sa týka petržalských ciest, pravdu povediac, neviem, čo si mám o nich myslieť. Aj keď bola Petržalka stavaná prakticky na zelenej lúke, sú zbytočne komplikované a plné zákrut. Moja otázka je, či príčinou bola tuposť komunistických funkcionárov, alebo sabotáž zo strany architektov, to ale teraz už nie je podstatné. Podstatný je výsledok, a totiž že všetci cestujú dlhšie a autobusy najazdia zvytočne veľa kilometrov. Keby to niekto za tie roky spočítal, došiel by pravdepodobne k nehoráznej sume za “nadspotrebu” pohonných látok, keď už nehovorím o zbytočne strávenom čase v autobusoch, ich opotrebovaní a podobne..
Inými slovami, už prvý pohľad na mapu objasní, že Petržalke chýba jednoduchý a priamy nosný dopravný systém.
A pritom riešenie sa nám tu stále núka. Prakticky celou Petržalkou, z veľkej časti povedľa Chorvátskeho ramena, sa tiahne ešte stále nezastavaný koridor, určený pôvodne pre metro, neskôr pre električku, potom zase pre metro, a potom pre neviem čo. Z tohto pohľadu ma Váš predvolebný oznam o odmietnutí petržalskej električky viac než zarazil.
Metro je v Bratislave nereálne, to si priznajme. Dôvodom je hlavne jej geografická poloha, ktorá spôsobuje, že je to mesto síce nie veľmi veľké, ale veľmi rozťahané. Pre rozšírenie električkovej siete do Petržalky tu však je veľká potreba a tiež veľa predpokladov.
Múdry funkcionár sa obklopí šikovnými poradcami a potom ich počúva. Preto Vás vyzývam a prosím, urobte to aj Vy. V opačnom prípade sa obávam, či toto nie je len iná obdoba Vašej pamätnej televíznej debaty s Mečiarom, ktorá tiež pochovala Vaše a naše nádeje.